Verbindingsproblemen SharePoint Designer 2013 en SharePoint Online

Tijdens werkzaamheden bij één van onze klanten stuitte ik plotseling op een probleem.
Na enkele dagen actief met SharePoint Designer te hebben gewerkt, kreeg ik plotseling geen verbinding meer met de SharePoint Online omgeving van de klant.
Zodra ik in SharePoint designer 2013 de site opende <domein>.sharepoint.com, kreeg ik geen foutmelding en ook geen toegang.
Na alles te controleren zoals de netwerk- en internetverbinding (die overigens wel gewoon werkten).. was het duidelijk… SharePoint Designer heeft problemen!
Het leek alsof SharePoint Designer 2013 gewoon geen verbinding maakte en helemaal geen melding gaf… geen kik!

Na vele zoektochten op internet kwam ik veel topics tegen met het zelfde probleem en mogelijke oplossingen:

Delete SharePoint cache files:
 a. If opened close SharePoint Designer
 b. Open the folder %APPDATA%\Microsoft\Web Server Extensions\Cache
 c. Delete the contents
 d. Open the folder %USERPROFILE%\AppData\Local\Microsoft\WebsiteCache
 E. Delete the contents

Try to open your SkyDrive Drive Pro library with SharePoint Designer, and see if the same error will occur.

Check if you have enabled SharePoint Designer for the site collection.
 a. Browse to the site collection (the top-level site on the server) where you want to use SharePoint Designer.
 b. Click on the gear, choose Site Settings.
 c. Under Site Collection Administration, click SharePoint Designer Settings.
 d. Check if you have ticked the first box Enable SharePoint Designer, If not, please tick it.
 e. Click OK.

Check if you have been granted the sufficient permission to use SharePoint Designer.
 a. Browse to the site collection (the top-level site on the server) where you want to use SharePoint Designer.
 b. Click on the gear, choose Site Settings.
 c. Click on Site Permissions under Users and Permissions.
 d. Click on Permission Levels on the top.
 e. Select Designer/Edit/Contribute in turn.
 f. Check if you’ve the Browse Directories and Use Remote Interfaces ticked, if not, please tick it and click Submit.
 g. Test the issue again.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.